Ahad, 15 Ogos 2010

Baja Episod X

Kemusykilanku terlerai saat aku berada di sudut itu. Suatu sudut yang dibelakangi oleh penyebab mengapa orang ramai berkumpul di situ pada waktu itu. Di sudut itu, aku dapat melihat dengan jelas susuk tubuh bahagian belakang seseorang yang sedang berbicara dan juga menjadi wadah perkumpulan manusia di petang itu. Aku terus menidakkan kecemerlangan mataku. Sudahnya, aku terpaksa menahan derita menyaksikan susuk tubuh belakang orang tadi, walaupun jiwaku meronta-ronta untuk menyaksikan wajahnya. Mujur, gaya bicaranya yang bersahaja dan mampat dengan unsur lelucon mampu memujuk hatiku yang di ambang kemarahan. Aku cukup asyik dan terbuai dengan kata-katanya yang lancar dan terang sehinggakan kakiku terpahat untuk terus berdiri menyaksikan bicara orang itu meskipun di awal tadi aku seolah tidak mampu menahan kekejangan kakiku. Petanda betapa hebatnya bicara orang yang langsung tidak ku kenali itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan