Rabu, 30 Jun 2010

Baja Episod IX

Tidak seorang pun daripada kumpulan manusia itu yang mempedulikan akan kewujudanku di celah-celah mereka. Hal ini sudah ku jangka kerana melalui pengamatanku, mereka semua sedang khusyuk memerhatikan sesuatu. Sesuatu yang belum jelas dapat diperhatikan olehku. Lantas aku mengambil satu tindakan drastik untuk terus merempuh kepungan mereka. Tindakanku itu tidak disenangi oleh beberapa orang. Bagaimana aku tahu? Mudah sahaja. Aku telah ditolak kembali oleh mereka kebelakang. Mudah bukan. Tetapi aku tidak cepat putus asa. Mataku terus melilau melihat sudut-sudut yang sesuai. Cuba mencari geometri-geometri yang sepadan dan mataku sekali lagi bertindak dengan cemerlang. Aku telah dapat mengesan satu sudut yang tidak ramai orang disitu. Kenapa ya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan