Ahad, 5 Disember 2010

Roti Kosong Rasa Telur!

Di satu malam yang cuacanya macam nak tak nak je berhembus bayunya, aku dengan beberapa orang rerakan menziarahi restoran 25 jam di Larkin, JB. ketika sesi mengambil order, salah seorang rerakanku meng'order' menu yang aku rasa agak janggal didengar;

Rakan : Roti Kosong Rasa Telur satu...
Waiter : Wokeh.

Aku menoleh rakan tersebut dengan raut wajah 1000 kemusykilan;

Aku : Roti Kosong Rasa Telur? Macam mana tu?
Rakan : Nak tau? Nanti... Tunggu order sampai.

Lebih kurang 10 minit selepas itu, order rakanku tadi sudah berada di hadapan mata;

Aku : Ni roti kosong biasa bai. Mana datang rasa telurnya tu.
Rakan : Memanglah roti kosong biasa. Masa makan tu kau rasalah telur kau sendiri.
Jadilah ROTI KOSONG RASA TELUR! Ha ha.
Aku : Kana nima che bhai (dalam hati je).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan